Tegenwoordig maken veel bedrijven gebruik van Social Media.
Het is simpel en snel om een pagina aan te maken op bijvoorbeeld Facebook en kunt gelijk aan de slag met klanten werven.
Toch zie ik op vele pagina’s een grote fout voorbij komen.
Het niet weten welke maat je moet gebruiken voor bijvoorbeeld foto’s bij een gedeelde link, of voor je omslagfoto.
En daarom geef ik je hieronder een klein overzicht met de maten die je kunt gebruiken.
Zodat op ieder apparaat (telefoon, tablet of pc) je afbeelding helemaal te zien is…

Facebook

Omslagafbeelding voor uw pagina: 851 x 315 pixels (zie tip hieronder)
Uitgelichte afbeelding bij een link: 1200 x 628 pixels
Een losse afbeelding: 1200 x 1200 pixels
Carrousel afbeeldingen: 1080 x 1080

Omslagafbeelding in een Facebookgroep: 801 x 250 pixels
Omslagafbeelding voor een evenement: 784 x 295 pixels

Afbeelding bij gesponsorde post voor pagina likes: 1200 x 444 pixels
Losse afbeelding bij gesponsorde post: 1200 x 1200 pixels
Afbeelding met link bij een gesponsorde post: 1200 x 628 pixels
Afbeelding voor gesponsorde evenementen: 1200 x 444 pixels
Afbeelding bij gesponsorde carrousel post: 1080 x 1080 pixels

De beste tip voor je omslagafbeelding:
Maak een afbeelding op het formaat 525 x 315 pixels.
Plaats deze, als je klaar bent, in het midden van een wit (of gekleurd) vak van 851 x 315 pixels.
Als je deze plaatst als omslagafbeelding zit je altijd goed!

Twitter

Omslagafbeelding: 1500 x 421 pixels

Kom je er zelf niet uit of heb je hulp nodig met het veranderen van een afbeelding?
Neem dan vooral contact op via mijn contactpagina en ik zal kijken wat ik voor je kan doen!